Ikano Bank
Ikano Bank (tidigare kallad Ikanobanken) tillhandahåller banklån till marknadens lägsta räntor sedan 1995. Ansökan sker på internet och du behöver ingen säkerhet. Hos Ikano kan du ansöka om banklån mellan 20.000 till 350.000 kr. Ränta sätts individuellt efter inkomst och lånebelopp.
Avbetalning sker med vanlig amortering. Månadsbeloppet sjunker således allt eftersom. Ã…terbetalningstiden är 3-12 år.
Kraven för Ikano Bank är att du är mellan 18 och 70 år, saknar betalningsanmärknigar och en årsinkomst på minst 125.000 kr.
Billån
Ikano tillhandahåller även billån. Du har möjlighet att ta billån både när du köper privat eller genom en bilhandlare.
Ikano Bank har blivit utsedd till årets bästa bank och finanssajt.
Ikano Bank är en stabil och långlivad bank ända sedan 1995. De är garanterat pålitliga och har även marknadens bästa räntor på banklån. Vi rekommenderar Ikano Bank när du är i behov av större lån under längre tid.
7 kommentarer om “Ikano Bank”
Tyck till om Ikano Bank
Tänk på att alltid kontakta respektive kundtjänst och försök avhjälpa eventuella problem innan du skriver en kommentar.
Ansök om Banklån hos Ikano Bank
Ansök om Billån hos Ikano Bank
Ansök om Kreditkort hos Ikano Bank
Ikano Banks kreditkort med upp till 56 dagar räntefri kredit upp till 50.000 kr. 0 kr i årsavgift första året!
hej jag tycker att ni går ut med fel budskap jag har prata med flera personer , och ni är inte alls tillmötes när man vill lägga alla lån hos er en stor besvikelse ni står inte för reklamen ni gör så ta bort den !!!!!
Håller med Anja att ni går ut med fel budskap.Många som säker och vill ha ett stort lån men de funkar inte hos er…..besviken
* Ikanobanken har inte längre lägst boräntor – vilket var deras paroll för några år sedan.
* Är i stort nöjd med Ikanobanken, men just nu är jag lite besviken…
Har haft bolån hos dem sedan 2004 och alltid betalat punktligt. Ansökte nyligen om höjning av lånet för att lösa+klippa mina kreditkort samt för viss renovering av lgh. Fick avslag pga för låg inkomst (tidsbegr sjukersättning). MEN jag har hög säkerhet: Om sjukers inte blir permanent kan jag återgå till min fasta tjänst (sedan 1985). Br:s värde är tre gånger högre än bolånet och den är inte minsta svår att få såld om det skulle knipa. Månadskostnaden skulle bli lägre än vad jag betalar för kreditkorten. Och som sagt – inga tidigare betalningsproblem.
Det känns som att de bara ser människor som kundnummer och inte individer. Inte minsta lilla undantag eller töjande på någon regel. Nä, nä! Regler är Regler…
Håller med ovanstående om hur ikanobanken bemöter sina kunder! Vi har varit kunder och sparat regelbundet hos dem i över 7år. Nu när vi söker bolån hos dem (ingen stor summa – 550 000kr) och är två stycken med en fast o en deltidsinkomst som möter deras krav och håller sig inom kalkylen (t.o.m över) då anser de att vi är en risk pga. att deltidstjänsten som maken haft sedan 5år tillbaka och pluggar samtidigt inte är tillräckligt säker som inkomst dagsläget. Riktigt uselt! Vi kontaktade en annan bank som vi inte är kund hos sedan tidigare (skandia) de hade inga som helst problem med att bevilja oss det lånet när de fick ansökan och vår bokalkyl, så nu är vi inte längre kunder hos ikano och kommer aldrig mer ha med dem att göra!!! Det sägs ju att är man kund hos banken bör det vara lättare att få lån beviljat då de har tillgång till ens inkomster samt sparande, men i ikanos fall är det inget värt, så varför stanna hos dem då???
De har en otroligt långsam hantering av ansökningar, ansökte 31 Mars om att lösa bef. lån och höja det. När jag efter nästan en vecka inte hört något ringde jag upp och det visade sig att de behövde ytterligare uppgifter som jag lämnade, efter ett tag till hade jag fortfarande inte hört något, ringde upp igen och fick reda på att de behövde kopior på senaste lönebesked som jag skickade in. I Fredags (16Apr) ringde jag upp igen då jag fortfarande inte hört något, denna gång behövde de ett arbetsgivarintyg. Tydligen meddelar de inte kunden om vad som händer/behövs utan det är upp till kunden att kontakta dem, när jag ifrågasatte det fick jag svaret att det inte var deras policy att ringa låntagare, hur skulle det se ut om de gjorde det?
Allt detta trots att jag redan är kund hos dem…
Småländsk kundservice!? Har nu ansökt hos annan bank och kommer att lösa det gamla lånet och be dem dra åt skogen…
//Jörgen
Håller helt med ,ta bort den falska reklamen
Jag tycker IKANO tar ut ockerräntor, jag har ett lån hos er , men fy för ini h-e , 10,50%, ni är min själ värre än GE Kapital, och ert budskap är, att ni har lägst räntor, DET ÄR EN FÖRBANNAD LÖGN, tacksam om ni kommenterar detta eller hör av er.